Vrijdagavond stond er een gezellige filmavond gepland bij ons thuis.
Je kent het wel: samen op de bank, dekentje erbij, zak chips en Netflixen maar.
(Ik moet toegeven dat we dit sinds Corona veel vaker doen dan vroeger.)
We keken naar Now You See Me 2, een film over vier handige goochelaars die iedereen op het verkeerde been zetten, en tegelijkertijd allemaal misstanden in de wereld aan het licht brengen.
In de eerste film kwamen ze daar nog moeiteloos mee weg, maar in deel twee worden ze flink in het pak genaaid door bad guy Daniel Radcliffe.
Hoe?
Voorkennis.
Je zit bij goocheltrucs op het puntje van je stoel, omdat je niet weet hoe die gasten het voor elkaar boksen. Als iemand recht voor mijn neus een kaart die alleen ik gezien heb in de stapel terugstopt, en opeens uit mijn eigen binnenzak tevoorschijn tovert, val ik om van verbazing.
Maar als ik de truc door heb, schud ik ‘m net zo makkelijk zelf uit mijn mouw om mijn dochters te vermaken.
Het schrijven van een klantcase werkt precies hetzelfde.
We kunnen natuurlijk allemaal schrijven. Maar als je niet weet hoe je een klantcase moet opbouwen, schuif je het toetsenbord gauw aan de kant.
Een overtuigende klantcase lijkt net zo magisch als iemand door midden zagen. Terwijl je in praktijk met vier eenvoudige stappen een heel eind komt.
Wil jij ook zelf aan de slag met overtuigende klantverhalen? Onthou dan alleen het volgende toverwoord.
SPOR
Huh?
Dit (zelfverzonnen) acroniem staat voor Setting, Probleem, Oplossing, Resultaat.
Vier elementen die je minimaal in iedere klantcase moet stoppen als je er klanten mee omver wilt blazen.
En het lekkere aan SPOR is: iedereen kan het toepassen. Het is namelijk doodeenvoudig.
1. Begin bij de setting
Net als een goede film, heeft een klantcase achtergrondinformatie nodig. Wie zijn de hoofdrolspelers? En waar zijn ze mee bezig?
Schets daarom altijd eerst de situatie bij een klant voordat jouw diensten in beeld komen.
Heb je een grote fabrikant van sokken geholpen? Vertel dan dat ze in 16 landen jaarlijks 3 miljoen geitenwollen sokken verkopen in alle kleuren van de regenboog.
Deze informatie heb je nodig voor de volgende stap.
2. Het probleem van je klant
Iedere goede, overtuigende klantcase gaat over een probleem. Herkennen jouw potentiële klanten dit probleem omdat ze het zelf ook hebben? Dan zuigt jouw klantcase ze als vanzelf het verhaal in.
Mensen zijn namelijk van nature verzot op problemen en willen niets liever dan een oplossing vinden. En dit geldt helemaal als ze dit probleem zelf ervaren.
Schrijf bijvoorbeeld op hoe de snelle groei van jouw klant ervoor zorgde dat er een schrijnend tekort ontstond aan rode kleurstof.
3. Deel jouw oplossing
Laat je lezers niet langer nagelbijtend wachten en deel jouw oplossing voor het probleem van je klant. Misschien heb je een vervangende kleurstof ontwikkeld, of een manier om sneller te produceren.
Laat je klant zo gedetailleerd mogelijk vertellen over jouw oplossing, en geef je lezers het gevoel dat je hun problemen net zo goed uit de wereld helpt.
4. En sluit af met het resultaat
De laatste stap van je klantcase? Dat er dankzij jouw oplossing nu 5 miljoen sokken per jaar verkocht worden, en dat er nog veel rek zit in die cijfers.
Gebruik bij voorkeur harde cijfers en meetbare resultaten. Een flinke besparing werkt minder goed dan een besparing van 30%.
Zo eenvoudig is het. Met deze 4 simpele stappen kun je ieder succesverhaal ook succesvol aan potentiële klanten vertellen. Probeer het maar eens.
Natuurlijk is SPOR niet de enige manier waarop je klantverhalen kunt opbouwen, maar het is wel een makkelijk, stapsgewijs begin.
Heb je deze methode onder de knie? Draai het dan eens om, en begin bij de oplossing of het resultaat. Hiermee kun je lezers onwijs goed je verhaal binnen trekken. Vervolgens vertel je over het probleem dat je opgelost hebt.
Ha вaшe имя пoдapили Пoдapoк # !129. Aктивиpoвaть -- https://forms.yandex.ru/cloud/6547f88a693872299d4af567/?hs=39d26777cc44827f788ed531ac34e686& says
hhwxyu
Yоu hаvе еаrnеd 10 992 $. GЕТ => https://forms.yandex.com/cloud/65a8ee1bc09c0228cec36928/?hs=39d26777cc44827f788ed531ac34e686& says
yqpwrb